Tilbakelevering

På denne siden finner du all viktig informasjon om retur. Velg hva du lurer på:

Retur

Det passer ikke eller falt ikke i smak? Til tross for at vi hele tiden forbedrer varebeskrivelsene, bildene og størrelsesguiden, skjer det noen ganger at en klatresko ikke passer, turbuksen kjennes annerledes ut enn du trodde eller at en ryggsekkmodell ikke er laget for din rygg.

Vi sier: Ikke noe problem, send det tilbake til oss!

Du har 30 dager tid til å vurdere varen inngående. I løpet av disse 30 dagene kan du returnere varen uten problemer (les alt om returrett ).

De 4 trinnene til retur

Fire enkle trinn - slik fungerer retursendingen
Din lovfestede angrerett forblir uberørt av dette, men følgende framgangsmåte gjør avviklingen lettere for oss.

1. Fyll ut skjemaet Fyll ut returskjemaet som er vedlagt hver foresendelse slik at vi kan behandle de returnerte varene raskest mulig.
2. Pakk inn varen Send tilbake varen i den uskadde originalemballasjen og i en pappeske egnet for transport. Forresten: Hvis du bruker Bergfreunde-eksen, trenger du ikke teip engang! Esken til Bergfreunde er klargjort for retur og har en ekstra limstripe som du kan bruke for å lukke pakken igjen.
3. Send varen

Du må betale retursendingen selv. Kostnadene som er spesifisert på siden vår avregner vi mot ditt tilgodehavende. Eller sett tilstrekkelig porto på pakken og send den til:

Bergfreunde GmbH, Peter-Schaufler-Straße 16, 72108 Rottenburg - Germany

Ikke send varen ufrankert, for ellers må vi trekke portoen fra ditt tilgodehavende.

4. Du får pengene dine tilbake Så snart varen har ankommet hos oss, sjekker og behandler vi dette superraskt. Du vil motta en bekreftelse på at varen har ankommet, da tar det vanligvis kun noen få dager før det allerede innbetalte fakturabeløpet er tilbakebetalt.

Ny bestilling istedenfor bytte

For å sikre best mulig og oppdatert varebeholdning, kan vi dessverre ikke lenger tilby bytte av varer. Dersom du ønsker å bestille en vare i en annen farge eller størrelse, sender du tilbake på vanlig måte den varen du ikke ønsker å ha og gjør en ny bestilling. Slik er den nye varen også mye raskere hos deg!

Ved garantisaker

Ved garantisaker gjør vi vårt ytterste for deg! Alt du trenger å vite om det videre forløpet har vi samlet på vår reklamasjonsside .

Transportskader

Ved transportskader får du så klart omgående en ny vare. Sjekk straks om innholdet i pakken du har mottatt er fullstendig og uskadd og be hvis mulig om at eventuelle skader nedtegnes av transportselskapet ved overtagelse. Deretter ber vi om at du informerer teamet vårt på Kontakt eller +49 7121/70 12 0 om skaden, slik at vi omgående kan gjøre klar en erstatningsvare eller endre bestillingen din. Dersom man unnlater å reklamere eller ta kontakt, så berører det ikke din lovfestede reklamasjonsrett. Men du hjelper oss med å gjøre gjeldende våre krav overfor befordrer / transportforsikringen.

Flere spørsmål?

Har du flere spørsmål eller trenger du hjelp? Vi svarer gjerne på dine spørsmål og hjelper deg via Kontakt eller +49 7121/70 12 0.

5 € straks
For din neste bestilling
Nei takk.