FAQ

Bestilling
Kan den ønskede varen leveres i en bestemt farge/størrelse?

Om varen kan leveres, ser du direkte i vår nettbutikk. Etter valg av farge og størrelse ser du omgående hvilken vare fortsatt er på lager. Du bare velger ønsket variant.

Vil varen jeg leter etter bli levert senere? Hvordan kan jeg få vite når det jeg ønsker er på lager igjen?

Du kan sette opp meldingstjenesten i nettbutikken vår (product-alert). På produktsiden velger du først ønsket modell (f.eks. farge og størrelse) og trykker så på «Dessverre ikke tilgjengelig for øyeblikket
(Få beskjed)».
Når vi har fått varen inn igjen, får du en e-post av oss. Dersom varen ikke lenger kan etterbestilles, kan du ikke sette opp en product-alert.

I nettbutikken finner jeg ikke den varen som jeg leter etter. Kan dere bestille den?

Varer som vi ikke har i sortimentet, kan vi dessverre ikke bestille.

Jeg trenger et individuelt tilbud for en skole, forening eller organisasjon. Hva må jeg gjøre?

Vi gir deg gjerne et individuelt tilbud. Det beste er hvis du sender oss den nøyaktige varen med ønsket mengde, størrelse og hvilken modell du ønsker ved å fylle ut kontaktskjema eller send en faks til +49 7121/70 12 291. Dine fullstendige opplysninger er også viktig, som: Fornavn, etternavn, navn på forening/firma, gate, postnummer, sted, e-postadresse, telefonnummer og kontaktperson. Vi sender deg straks en e-post med et individuelt og uforpliktende tilbud.

Jeg har mottatt en vare som avviker fra bestillingen. Hva gjør jeg nå?

Dersom det til tross for vår nøye kvalitetskontroll skulle skje at du har fått feil produkt, får du kjøpesummen tilbakebetalt. Send feilleveringen tilbake til oss og skriv en merknad på returlappen («service-info»). Vi betaler naturligvis kostnadene på retursendingen.

Jeg har problemer med bestillingen. Hvor kan jeg få hjelp?

Det er naturligvis alltid vanskelig å si noe om!
Har du generelle spørsmål rundt bestillingsprosessen, kan vår kundeservice gjerne hjelpe deg videre.

Kan jeg endre/ kansellere bestillingen min i senere?

Vi kan endre eller kansellere bestillingen din så lenge den ikke er klar til sending. Etter det er endringer ikke mulig lenger. Vi minner om at bestillingen din er klar til forsendelse kun noen få timer etter bestilling. Ta derfor kontakt med oss så raskt som mulig for å gjøre endringer.

Betaling
Hvordan kan jeg betale?

Du finner en oversikt over mulige betalingsalternativer her. Når du bestiller, vises betalingsalternativene du kan benytte deg av under bestillingsprosessen.

Hvordan får jeg bestillingen raskest mulig?

Alle bestillinger med betaling via PayPal, kredittkort, debetkort, debitering, postoppkrav og etter faktura kan behandles av oss omgående. Dersom vi mottar din bestilling på en hverdag før kl. 14, så blir den vanligvis sendt til deg enda samme dag. Ikke skriv noen melding i emnefeltet på bestillingen, for da må vi etterbehandle bestillingen, noe som forsinker bestillingsprosessen! Ved «bankoverføring» kan vi ekspedere bestillingen først etter at betalingen har kommet inn på kontoen vår. Derfor kan forsendelsen bli tilsvarende forsinket.

Kan jeg fakse eller sende et betalingsbilag på e-post på forhånd, slik at forsendelsen skal gå raskere?

Vi skjønner naturligvis at du gjerne ønsker å få pakken din så raskt som mulig.
Vi kan imidlertid ikke gjøre leveringen raskere også dersom du sender oss en bekreftelse på utført betaling. Les mer om hvordan du får bestillingen raskest mulig under punktet «Hvordan får jeg bestillingen raskest mulig?».

Hvordan skjer betaling ved kjøp mot faktura?

Fakturakjøp avvikles via vår samarbeidspartner Payolution GmbH. Ved kjøp mot faktura må du kun betale for de varene som du ønsker å beholde og ikke returnerer. Etter vi har mottatt det du har returnert, sender vi ikke ut en ny faktura. Betalingsfrist ved kjøp mot faktura er 10 dager. All informasjon om kredittvurdering finner du på vår side om personvern.

Ved mitt kjøp mot faktura fikk jeg en betalingspåminnelse til tross for retur av varer?

Noen ganger kan betalingsfristen ved kjøp mot faktura krysse din retur av varer. Når du har mottatt en bekreftelse på retursendingen på e-post, da kan du se bort fra betalingspåminnelsen.

Jeg har betalt fakturaen min men får allikevel en betalingspåminnelse!

Vi beklager, det er ikke vondt ment!
Sjekk at du har overført fakturabeløpet til banken som står på den respektive fakturaen. Ved kjøp mot faktura er bankforbindelsen en annen.

Hvorfor kan jeg ikke bestille mot fakturabetaling?

Dessverre må også vi sikre oss mer og mer!
Derfor gjennomfører vår samarbeidspartner Payolution en kredittsjekk i forbindelse med kjøp mot faktura. Dersom kredittsjekken får et negativt utfall, kan vi ikke tilby kjøp mot faktura. All informasjon om kredittvurdering finner du på vår side om personvern.

Hvor finner jeg fakturaen min?

Fakturaen mottar du i pakken sammen med leveringen. Dersom du ikke klarer å finne fakturaen din, sender vi deg gjerne en kopi på e-post. Vennligst ta kontakt med vår kundeservice.

Hvorfor kan jeg ikke bestille med kredittkort?

Av sikkerhetsmessige årsaker kan vi ikke tilby betaling med kredittkort når bestillingens vareverdi overstiger et visst beløp. Hvor denne grensen ligger, kan du se på vår side om betalingsalternativer. Betaling med kredittkort er heller ikke mulig dersom varene skal sendes til et utleveringssted eller leveringsadressen avviker.

Hva er sikkerhetskoden ved betaling med kredittkort eller debetkort?

Sikkerhetskoden finner du på baksiden av kredittkortet/debetkortet ved underskriftsfeltet.

Levering og forsendelse
Er bestillingen min blitt sendt?

På kvelden den dagen vi sender pakken, vil du motta en e-post med en bekreftelse på at pakken er sendt, samt en DHL-sporingslink til pakken. Dersom bestillingen og betalingen er gått inn før kl. 14.00, blir varene vanligvis sendt allerede samme dag. Dersom du har en kundekonto, kan du også følge med i din «bestillingshistorikk» hva statusen på forsendelsen er.

Når ble bestillingen sendt?

Dersom vi har mottatt din bestilling og betaling før kl. 14, da blir pakken vanligvis sendt enda samme dag. I helgene har logistikkavdelingen vår stengt. Dersom du har bestilt varer i helgen, da vil bestillingen ekspederes på påfølgende mandag.

Hvilke land leverer dere til?

Vi kan levere til nesten alle land verden over. En liste over leveringsland du kan velge i nettbutikken finner du på vår Side over fraktkostnader. Dersom det landet du ønsker å velge ikke er oppført, kan du kun bestille per e-post. Vennligst ta kontakt med vår kundeservice.

Hvor høye er fraktkostnadene?

Hvor mye fraktkostnadene utgjør er avhengig av hvor pakken skal leveres til. Vi har laget en oversikt over de forskjellige fraktkostnadene. Dersom det landet du ønsker å velge ikke er oppført, kan du kun bestille per e-post. Send oss ditt navn og adresse samt ønsket vare via vårt kontaktskjema, så skal vi gjerne gi deg tilbakemelding på fraktkostnadene.

Jeg er ikke hjemme på dagtid, kan jeg få tilsendt varen til en annen adresse?

Det er ikke noe problem: Når du bestiller har du muligheten til å oppgi en annen leveringsadresse eller hentestasjon enn bestillingsadressen. Vær obs. på at vi dessverre ikke kan sende til postbokser.

Jeg har gjort flere bestillinger. Kan bestillingene legges sammen til en?

Vi ekspederer hver bestilling så raskt som mulig. Derfor er det dessverre ikke mulig å slå sammen flere bestillinger i etterkant.

Reklamasjoner
Jeg har en feilvare, hva gjør jeg nå?

Oj, det burde ikke skje, derfor ber vi først om unnskyldning. Ved garantisaker gjør vi vårt ytterste for deg! Alt du trenger å vite om det videre forløpet har vi samlet på vår reklamasjonsside.

Får jeg pengene tilbake?

Dersom det dreier seg om en garantisak, har du iht. loven krav på en erstatning. Dersom det ikke er mulig, får du pengene tilbake.

Retur
Kan jeg sende tilbake en vare dersom jeg ikke liker den eller den ikke passer? Hvor får jeg tak i en pakkeetikett? Hvordan skal retursendingen pakkes?

Du kan så klart returnere varen dersom du ikke likte den eller etterbestille den riktige størrelsen.
Les mer om dette på vår returside.

Kan jeg bytte varer?

Det er ikke mulig å bytte direkte som motregning. Men liker du en vare og vil ha den i en annen farge eller størrelse? Ikke noe problem: Den ikke ønskede varen sender du oss ganske enkelt i retur. Den nye varen bestiller du i riktig utgave som ny bestilling på nettbutikken eller hos oss via kundeservice. I nettbutikken ser du med en gang om varen finnes i den fargen og størrelsen som du ønsker.
Les mer om dette på vår returside.

Hvordan får jeg kjøpsprisen refundert hvis jeg sender noe i retur? Når blir returvaren refundert?

Innen 7 dager etter at vi har ekspedert retursendingen din, får du kjøpesummen tilbakebetalt på samme måte som du betalte. Derfor må du ikke tilbakeføre beløp som du har innbetalt som "Bankdebet" på egenhånd, da det medfører høye gebyrer som vi dessverre må belaste deg.

Jeg har mottatt en vare som avviker fra bestillingen. Hva gjør jeg nå?

Dersom det skulle skje at du til tross for vår nøye kvalitetskontroll får feil produkt, sender vi deg naturligvis omgående en erstatning. Du kan også få kjøpesummen tilbakebetalt. Send feilleveringen tilbake til oss og skriv en merknad på returlappen («service-info»). Vi betaler naturligvis kostnadene på retursendingen.

Nyhetsbrev
Jeg ønsker ikke å motta nyhetsbrevet!

Det er enkelt å avbestille vårt nyhetsbrev. I et nyhetsbrev klikker du på «avmelde»-linken som du finner på slutten av nyhetsbrevet. Vær obs. på at du må avbestille nyhetsbrevet enkeltvis for hver e-postadresse som du har registrert deg med.

Vouchere
Jeg har glemt å innløse min voucher fra nyhetsbrevet?

Voucheren kan ikke brukes på allerede utførte bestillinger og kan ikke kombineres med andre kampanjevouchere.
Voucheren gjelder ved minstekjøp på 40 euro (etter fradrag av retur). Vouchere for nyhetsbrev-påmelding kan kun brukes en gang per person og bestilling.

Kundekonto
Jeg har glemt Bergfreunde-passordet mitt, hva gjør jeg nå?

Du kan be om et nytt passord for nettbutikken vår. Klikk øverst på siden på kontoikonet og så på linken «Glemt passord». Vi sender deg straks et nytt passord per e-post.

Hvordan kan jeg endre passordet mitt?

Du kan alltid endre passordet i kundekontoen din under punktet «Passordinnstillinger».

Kontakt med vår kundeservice
Jeg har et spørsmål eller et problem: Hvor kan jeg få hjelp?

Eller ta kontakt med vår kundeservice! Du når oss man - fre fra kl. 10:00 – 17:00 ved å ringe +49 7121/70 12 0. Eller du kan skrive os en melding ved å bruke vårt kontaktskjema

Har du enda spørsmål? Vår kundeservice hjelper deg gjerne!
Christian fra kundeservice

Bergfreund Christian

Har du fremdeles ikke fått svar? Da gleder vi oss over spørsmålet ditt?

E-post: Send oss en e-post
Tlf.: +49 7121/70 12 0
Faks: +49 7121/70 12 291
Mandag til fredag: Kl. 10:00 - 17:00